Portal w trakcie przebudowywania.
Niektóre funkcje są tymczasowo wyłączone, inne mogą nie działać poprawnie.

Jaki program używać

22.09.2009 11:56
Jestem początkującym genealogiem. Mam trochę danych zebranych w Wordzie i Excelu. Wiem że są specjalistyczne programy do obróbki. Jaki program użyć - chciałbym móc narysować ładne drzewo i pokazać je rodzinie.
(piszę bo zainteresowała mnie ankieta dot. programów - czekam na wyniki ale chętnie posłucham rady)

Odpowiedzi (6)

6.10.2009 15:21
Jeśli chodzi o program to ja polecam Family Tree Maker - jest co prawda po angielsku, ale operowanie jest proste. Ma wiele funkcji - dużo więcej niż te popularne strony do robinia drzewek online. Przede wszystkim zapisuje wszystko poprawnie a nie stosując błędny - fatalny zapis. Ma najprostszy interface ze wszystkich znanych mi programów. Zobaczymy co będzie wynikało z ankiety - dane wciąż jeszcze spływają.

Jednak odpowiedź co zrobić z takimi danymi jest szersza. Najlepiej jest - przygotować stronę w Herbarzu. I nie mówię tego tylko dlatego że to nasz Herbarz - ale dlatego że żaden program i żadna strona w Internecie nie ma obecnie takich możliwości pracy, wspomagania, tworzenia, łączenia, wyjaśniania i prowadzenia badań pod okiem ekspertów jak Nasza. Już samo przygotowanie jest rodzajem studium - lekcji z poprawności zapisów i prowadzenia badań.

Więcej informacje w dziale porad.
9.10.2009 10:25
No właśnie - szkoda że po angielsku
9.10.2009 16:33
No takie są efekty jeśli 90% ludzi zamiast używać darmowych programów woli rysować grafy na Moich Krewnych i podobnych.
Gdyby korzystali oni z porządnych programów firma na pewno wypuściła by spolszczenie.
25.02.2014 18:45
Poszukiwania czasami bywają dziwaczne,sama się złapałam na tym. Czytam że tutaj można tworzyć ,muszę zerknąć. Uparłam się aby to zrobić z rodziną męża i przy okazji moją .
26.02.2014 10:12
Witam,