4652. Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863

Listy zawierające wiele nazwisk, odnoszące się do wydarzeń, pozycji, funkcji, wojsk itp.
UWAGA: Listy osób pochowanych na cmentarzu, albo listy mieszkańców umieszczać w dziale Miejsca. W tym dziale tylko listy osób, niezwiązane z konkretnym miejscem.

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863 r (1)

Postprzez jerzy » 04.01.2010

Witam
Nie wiem czy zauważyłś -są dalsze noty na ten temat.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
jerzy
Kreator Forum
Kreator Forum
Medale: 2
Twórca indeksów (2)

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863 r (1)

Postprzez TadeuszK0 » 04.01.2010

Faktycznie, trafiłem na resztę listy. Jestem nieco zawiedziony, ponieważ nazwiska Klimek Wojciech ur. ok 1844 nie ma na tej liście. Natomiast napis na jego grobie brzmi: Oficer powstania 1863. (Rozumiem, że oficerem został po 1919 roku). Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
TadeuszK0
Zainteresowany
Zainteresowany

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863 r (1)

Postprzez jerzy » 05.01.2010

Witam.
Panie Tadeuszu, po sprawdzeniu swoich źródeł informacji muszę z przykrością stwierdzić, że nie posiadam tego co Pana interesuje.
Pozdrawiam serdecznie.
Avatar użytkownika
jerzy
Kreator Forum
Kreator Forum
Medale: 2
Twórca indeksów (2)

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863 r (1)

Postprzez TadeuszK0 » 05.01.2010

Jak jednak dalej szukam. Zamierzam sprawdzić międzywojenne roczniki oficerskie. Czy nazwisko weterana Wojciech Klamka z pańskiej listy nie jest przypadkiem przeinaczone? Pan podaje, że urodzony w Krakowie, inni, że w Kielcach. Ja uważam, że ogólnie dostępne listy nie są pełne. Zawierają najwyżej około 3000 osób a po 1919 roku żyło ich niewątpliwie dużo więcej.
Pozdrawiam serdecznie.
TadeuszK0
Zainteresowany
Zainteresowany

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863 r (1)

Postprzez jerzy » 05.01.2010

Witam
Nie ma mowy o błędzie, pod tą pozycją 694. Klamka Wojciech, ppor. (1847) Kielce.
Podałem kod na dole listy, można pobrać książkę.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
jerzy
Kreator Forum
Kreator Forum
Medale: 2
Twórca indeksów (2)

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863

Postprzez Marcin » 30.01.2010

Oficerów, uczestników, zaangażowanych było dużo więcej. Jest wiele spraw z tym związanych. Do dzisiaj nie wszyscy są znani. Niektóre publikacji mają błędy w nazwiskach (związane to jest np z transliteracją dokumentów rosyjskich). Nawet napisy na nagrobkach nie zawsze są prawdziwe. Czasem legenda rodzina dotyczyła czegoś innego i przez lata zmieniła się, pozostawiając na nagrobku napis niekoniecznie dokładny. Np. na jednym z krakowskich nagrobków jest "pułkownik" podczas gdy takiego pułkownika nigdy nie było, jednak człowiek ów miał wysoki staż - tylko że w służbie cywilnej, której odpowiednikiem w zabarze był stopień wojskowy pułkownika. Trzeba uważać.
Istnieje wielkie archiwum powstańców styczniowych, lecz cała lista to jakieś 40.000 podczas gdy powstańców było . ok. 100.000. Archiwum oczywiście nie jest dostępne dla każdego.
W każdym razie dziękujemy p. Jerzemu za spis weteranów i pamiętajmy, że publikacja z której sumiennie czerpał nie musiała być pełnym iostatecznym spisem. Dlatego tak ważne jest aby - gdy ktoś zna poprawkę - podać ją tutaj - wraz ze źródłem.
"Ateista - to ktoś wierzący w brak wiary, i twierdzący że wierzenie jest bez sensu"
Avatar użytkownika
Marcin
Administrator
Administrator
Lokalizacja: Kraków
Medale: 1
Pomoc techniczna (1)
Imię i nazwisko: Marcin Niewalda

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863

Postprzez pitersj » 18.05.2010

Witam
Ta lista to bardzo dobra rzecz nawet nie wiedzialem ze moj pradziadek walczyl w powstaniu :) Mowie tu o Feliksie Bartczuk :) I jak by pan mial wiecej informacji na jego temat to byl bym wdzieczny :)
Avatar użytkownika
pitersj
Veni vidi i znikli
Veni vidi i znikli

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863

Postprzez jerzy » 19.05.2010

Witam
Niestety brak.
Można w tym miejcy publikować zdjęcia i dokumenty Pana przodka.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
jerzy
Kreator Forum
Kreator Forum
Medale: 2
Twórca indeksów (2)

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863

Postprzez Iwona » 19.05.2010

W pełni zgadzam sie z wypowiedzią Marcina. Często wykazy
zawierają nazwiska tylko części weterenów powstań. Wiele bywa też nieścisłości.
Również w wyżej zamieszczonym wykazie nie ma moich krewnych:
Marynowskiego Ignacego ( oddział mjr.Dionizego Czachowskiego) i jego synów.A istnieje sporo dokumentów
potwierdzających ich walkę.

Wiele informacji o powstańcach 1863r.z rejonu woj.krakowskiego i
sandomierskiego można znaleźć na stronie
autorstwa p.Jerzego Kowalczyka http://www.powstanie1863.muzeumhistoriikielc.pl/
Warto tu zajrzeć.Można korzystać z wyszukiwarki. Można skontaktować
się też z autorem i pouzupełniać dane.
Odnośnie dwóch rozpatrywanych nazwisk, to pojawiają sie one na tej stronie.
Klimek Wincenty, zm.14.X.1863 Chęciny....
Klimek Wojciech, (zdjęcie mogiły oraz spora notatka), Gorzków,
pow.Kazimierza Wielka.
Klamka Wojciech, Kielce-Cmentarz Wojsk Polskich, ur.1847 Kraków,
zm.1921r.
Serdecznie pozdrawiam
Iwona Łaptaszynska.

Ps. A p.Jerzy robi świetną robotę.....
Iwona
Kreator Forum
Kreator Forum
Lokalizacja: Łódź
Medale: 2
Nazwiska, książki (1) Twórca indeksów (1)
Imię i nazwisko: Iwona Laptaszynska

Re: Oficerowie Weterani Powst. Narodowego 1863

Postprzez chaj1509 » 28.06.2010

Jest Pan Super!
Hajdziony Michał (Chajdziony)-to prawdopodobnie mój prapradziadek, lub brat prapradziadka. W pisowni rosyjskiej nie ma "ch", oraz dwuznaku"dz".
Nazwisko jest pochodzenia węgierskiego, dlatego końcówka "y". Dosłowne tłumaczenie tego nazwiska na język rosyjski to: Hajdienyj. Wiem, bo szukałam tego nazwiska na rosyjskiej liście ofiar politycznego terroru w ZSRR (Memoriał).
Mój pradziadek, Chajdziony Michał brał udział w wojnie polsko-bolszewickiej 1919-1920. Jako inwalida wojenny otrzymał oprócz odznaczeń przydział
24,8 ha ziemi w koloni Stawy koło Brześcia za Bugiem. Mowiono o nim, jak i o innych inwalidach "piłsudczyk". Cała jego rodzina została aresztowana i wywieziona na Sybir (obwód archangielski). Piszę o tym do Pana, bo może natknął się Pan gdzieś na listę inwalidów wojennych wojny polsko-bolszewickiej.
Bardzo, bardzo Panu dziękuję.
Lidia Adamczyk z domu Chajdziony
chaj1509
Aktywny
Aktywny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zbiory nazwisk, listy osób